Warning: preg_replace_callback(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 18 in /home/norsksvb/public_html/components/com_kunena/views/common/view.html.php on line 527
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Ole Christian Veiby

Ole Christian Veiby 8 years 2 months ago #43707

Både loeb og ogier ble vel oppdaget i en konkurranse, het "auto june" eller noe, er noe lignende autoslalom såvidt jeg har skjønt.
Var vel Citroën som var arrangør og førstepremien var et løp i en cupbil.

Dette er slik rekruttering kan/bør gjøres, ikke kun basert på lommeboka til nære familiemedlemmer som ofte er utslagsgivende i motorsport generelt.
The administrator has disabled public write access.

Ole Christian Veiby 8 years 2 months ago #43705

Til Skinsrud: Den logikker er på linje med å si at alle som begynner med skihopping bør begynne i 120 meters bakken, fordi ellers kommer de aldri til å lære seg å hoppe så langt som det kreves der.

Eller at alle som driver med baneracing må begynne i Formel 1, fordi ellers kommer de aldri til å komme opp i Formel 1-tempo.

Tar du Loeb og Ogier så begynte de begge i rallycuper, og fikk veldig bra matching der, og så bar det til Junior-VM etc. De klarte begge hoppet fra gnager til WRC meget bra, etter min mening i hvert fall;)

WRC 3 er selvfølgelig en kjempeerfaring, ikke minst å lære seg etappene i VM (det er stort sett de samme som kjøres år etter år).
Resultatmessig er det vanskelig å bedømme Veiby i WRC 3 fordi konkurransen nok ikke er helt rå, på grunn av at budsjettet man må ha for å kjøre stenger ute mange raske talenter.
Sånn sett er kanskje R2 i ERC en bedre tempo-matching.

Men uavhengig av resultat, bare det å fullføre Rally Monte Carlo er en bragd i seg selv, og i tillegg gjøre det med respektable tider er veldig bra.

Men som sagt, hverken Loeb eller Ogier ble verdens beste ved å starte å kjøre veldig tidlig, eller kjapt å avansere til WRC.
The administrator has disabled public write access.

Ole Christian Veiby 8 years 2 months ago #43703

Selvfølgelig gir det masse om han gjør det bra i WRC3. Jeg tror man kan bruke E. Evans som eksempel. Han floppet i WRC i fjor, de fleste trodde etter sesongen mere på Tanak i M-Sport enn Evans. Etter at Malcolm dropper Evans som sjåfør slenger han ut et snøre til han og lar han kjøre R5 i WRC2. Dette gjorde han etter alle kunstens regler i helgen og ingen snakker om Tanak, men veldig mange om Evans. Om han viser seg god også på løst underlag så er det ikke bare M-Sport som vil ha han i 2017, da står det flere å "banker på døren".
Slik sett kan Veiby også få åpnet noen dører om han viser seg fra sin beste side i WRC3. Det er uansett ikke bare å "komme seg inn i" en WRC2 bil, langt mindre en WRC bil. Det koster vel en god slump penger om jeg ikke tar feil :-)
The administrator has disabled public write access.

Ole Christian Veiby 8 years 2 months ago #43684

Frode Skrindsrud wrote:
Kjempeinnsats av unge Veiby i helgen.
Jeg stiller likevel spørsmålet hva kjøring i WRC 3 gir Veiby for fremtiden.
Min påstand er at det er lite eller ingenting.
Er målet og hevde seg i WRC bør han snarest mulig komme seg inn i en WRC bil, iallefall minimum en WRC 2 bil.
Grunnen til dette er i mine øyne rett og slett tempoforskjellen mellom en WRC 3 og WRC bil.

Han skal jo kjøre Fabia R5 på Finnskog og i Rally Sweden.
The administrator has disabled public write access.

Ole Christian Veiby 8 years 2 months ago #43683

Kjempeinnsats av unge Veiby i helgen.
Jeg stiller likevel spørsmålet hva kjøring i WRC 3 gir Veiby for fremtiden.
Min påstand er at det er lite eller ingenting.
Er målet og hevde seg i WRC bør han snarest mulig komme seg inn i en WRC bil, iallefall minimum en WRC 2 bil.
Grunnen til dette er i mine øyne rett og slett tempoforskjellen mellom en WRC 3 og WRC bil.
The administrator has disabled public write access.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.046 seconds
Powered by Kunena Forum
www.norsk-rally.com / Preben Berg, Ragnar Engen, Per Broen og Tommy Holt